Hoe lang is de onderwerpregel van uw e-mail?
E-mails en e-mailnieuwsbrieven zijn de contactmomenten met uw klanten. U wilt dan ook dat zoveel mogelijk mensen uw e-mails lezen. De beslissing om een e-mail te lezen, nemen mensen aan de hand van de afzender en onderwerpregel. De lengte van de onderwerpregel speelt daarbij een grote rol.
E-mails met een onderwerpregel van zes á tien woorden behalen de hoogste openingscijfers. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek en een test van Webshop Keurmerk. De testmails met een onderwerpregel van zes á tien woorden haalden een openingscijfer van 21%. Ter vergelijking, e-mails met een onderwerpregel van 11 á 14 woorden haalden een openingscijfer van 14%.
Te lang
Ondanks het hoge openingscijfer voor e-mails met een korte onderwerpregel, gebruiken veel e-mailafzenders toch lange onderwerpregels. Ruim de helft gebruikt 11 á 15 woorden, terwijl korte onderwerpregels beter scoren.